Eindeloos.....

24 augustus 2016 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Het leek eindeloos, maar toch is het zover, het einde van onze vakantie is in zicht. Over een uurtje is de transfer er naar de luchthaven en vliegen we 23.15 uur richting huis, ook weer goed! We hebben een onvergetelijke reis gemaakt, genoten van alles wat we op ons pad tegenkwamen. Ik had goedgemutste reispartners, die ook iedere dag weer zin haddeen in het avontuur. Oké, er is wel wat afgekibbeld achterin de auto maar wat wil je, vijf weken op elkaars lip, maar nooit werd er gemoppperd op het uitzicht, de dieren, de mensen, het soms lange rijden, het urenlange gehobbel door diep zand...... Top. Met deze partners zou ik het zo weer doen! En wat mij betreft is Afrika nog niet van ons af. Ik vond Zuid-Namibie echt heel mooi, de heuvels, bergen, het eindeloze uitzicht. Wel wat koud :-) Rond Swakopmund vond ik het allemaal minder mooi, troosteloos, op de een of andere manier. En dan naar boven, ja, super! En dan ineens bovenin groen gras (niet geel en dor), bloeiende bomen en planten. Botswana was ik ook weg van, in de Savuti had ik zeker langer willen blijven en de delta! De delta, mooi! Zoveel te zien, je kijkt je ogen uit. Heb ook echt geprobeerd niet alles op de camera te willen vastleggen maar vooral van het moment te genieten en veel beelden zijn wel op mn netvlies gebrand, dus dat is wel gelukt. Terug in Namibie vielen de bergen me weer op, gaaf hoor! Met weemoed ons onderkomen van de afgelopen weken ingeleverd en nu zijn we alweer een paar dagen in Johannesburg, niet veel uitgespookt, behalve wat shoppen, daar waren Teunie en Roos heeeeeeel erg aan toe en het Apartheidmuseum bezocht - indrukwekkend. En lieve vriendin Yo hier ontmoet en lekker met elkaar gekletst en gegeten - lekker vlees! Vandaag weer sushi! Jammie..... Mn broeken passen nog steeds, maar het mag allemaal ietsje minder strak :-) Jammer dat ik dit blog niet beter bij kon houden, maar ja, had ik een andere bestemming moeten kiezen en dit had ik niet willen missen! Spreek jullie graag gauw live, hoop dat jullie ook een onvergetelijke zomer hebben gehad.

Dikke kussen!